اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

۱۳ گوشی با بیشترین طول عمر باتری برای خرید در سال ۲۰۲۰

ویژگی‌هایی که گوشی‌ها ارائه می‌کنند، بسیار متنوع هستند و ما اغلب به دنبال گوشی‌هایی هستیم که بتوانند نیازهای ما را برطرف کنند. برخی از ما دوربین فوق‌العاده می‌خواهیم، برخی سرعت بالا و برخی نیز استقامت و قدرت باتری بیشتر. روی سخن ما در این مطلب با کسانی است که به دنبال بهترین گوشی ها از نظر باتری هستند.

تست‌هایی که توسط وب‌سایت Tomsguide انجام شده ۱۵ مورد از گوشی‌ها با باتری خوب را اولویت‌بندی کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به صورت میانگین اکثر تلفن‌ها حدود ۱۰ ساعت باتری نگه می‌دارند، اما تلفن‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، حداقل ۱۱ ساعت طول می‌کشد تا باتری تمام کنند.

موتو جی ۷ پاور (۱۵ ساعت و ۳۵ دقیقه)

وب‌سایت تامزگاید معتقد است باتری موتو جی ۷ پاور بهترین و قوی‌ترین باتری بود که طی ۲ سال گذشته شاهد آن بوده‌اند. این گوشی ۷ ساعت بیشتر از نسخه‌های قبلی خود باتری نگه می‌دارد، در عین حال، قیمت بالایی نیز ندارد. موتو جی ۷ پاور ۲۴۹ دلار است و در تست باتری توانسته است، پرچم‌دارانی که ۵ برابر آن قیمت دارند، شکست دهد. از همین رو، در حال حاضر در صدر لیست بهترین گوشی ها از نظر باتری در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

ایسوس زن‌فون ۶ (۱۵ ساعت و ۱ دقیقه)

اگر از بسیاری از افرادی که از تجهیزات فنی گوشی‌ها سر در می‌آورند، بهترین ویژگی ایسوس زن‌فون را بپرسید، احتمالا ساعت‌ها راجع به دوربین آن حرف بزنند. اما باتری زن‌فون دست کمی از دوربینش ندارد. این گوشی در تست باتری توانسته است با ۱۵ ساعت و ۱ دقیقه حفظ باتری عنوان دومین گوشی برتر در زمینه‌ی طول عمر باتری را به خود اختصاص دهد.

با توجه به قدرت ۵۰۰۰ میلی آمپری باتری، شارژ سریع و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ مدت زمان ذکر شده دور از انتظار نیست. در نظر داشته باشید که این گوشی فقط ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

گلکسی A20 سامسونگ (۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه)

این گوشی با این‌که ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی‌های سامسونگ را ندارد، اما اگر به دنبال یکی از گوشی‌های سامسونگ با طول عمر باتری بهتر هستید، A۲۰ بهترین گزینه برای شماست و قیمت مناسبی هم دارد.
در تستی که برای سنجش طول عمر باتری انجام شده است، A۲۰ به عنوان یکی از بهترین گوشی ها از نظر باتری شناخته شده است.

بیشتر بخوانید : مقایسه باتری گوشی های سامسونگ در gsm


پی سی پرو هواوی (۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه)

پی‌سی پرو هواوی به لطف تکنولوژی سوپرشارژ ۴۰ واتی، در حال حاضر یکی از سریع‌ترین تلفن‌های هوشمند به هنگام شارژ است. شما می‌توانید این گوشی را در عرض ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ کنید. در تست تامزگاید پی سی پرو توانست به مدت حدود ۱۳ ساعت باتری نگه دارد. با توجه به این‌که این گوشی از دوربین‌های قدرتمندی نیز برخوردار است، می‌توان این گوشی را یک گزینه‌ی مناسب برای عکاس‌ها دانست، چرا که دوربین و باتری مهم‌ترین متغیرهایی هستند که عکاسان به آن‌ها نیاز دارند.

زد تی ای بلید مکس ویو (۱۲ ساعت و ۴۸ دقیقه)

زد تی ای بلید مکس هم با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری توانسته است یکی از برترین گوشی‌ها از لحاظ طول عمر باتری باشد. تست آزمایش باتری نشان داد که این گوشی می‌تواند تا ۱۳ ساعت روشن بماند. قیمت آن نیز بسیار پایین است، ۱۹۹ دلار.
با این حال، مهم‌ترین ایرادی که باتری این گوشی دارد، مدت زمان طولانی برای شارژ کامل است.

گلکسی اس ۱۰ پلاس (۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه)

باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری گلکسی اس ۱۰ پلاس در تست‌ انجام شده موفق شده است تا بیش از ۱۲ و نیم ساعت باتری نگه دارد. در بین پرچمداران سامسونگ این بهترین مدت زمانی است که یک گوشی می‌تواند باتری نگه دارد.

این تنها یکی از ویژگی‌های باتری اس ۱۰ پلاس است. خانواده گلکسی اس ۱۰ از قابلیت شارژ معکوس برخوردارند که سامسونگ آن را با عنوان PowerShare معرفی کرده است. با استفاده از این ویژگی، شما قابلیت شارژ گوشی‌های دیگر را با استفاده از گوشی اس ۱۰ خود دارید.

گوگل پیکسل 3a (۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه)

گوگل پیکسل نیز یکی از گوشی‌های مناسب از نظر باتری است. در تست باتری گوشی‌ها این گوشی توانست نزدیک به ۱۲ ساعت باتری نگه دارد. پیکسل 3a می‌تواند به سرعت شارژ شود، در واقع، این گوشی پس از گذشت ۱۵ دقیقه شارژ، ۷ ساعت عمر باتری به شما می‌دهد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا (۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه)

هنگامی که گلکسی اس ۲۰ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری تست شده است، در کنار سایر ویژگی‌های قابل ملاحظه‌اش در مقابل باتری نیز نتیجه‌ای قابل توجهی ارائه کرده است. ۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه مدت‌ زمانی است که باتری اس ۲۰ دوام آورده، نتیجه‌ای که بهتر از جدیدترین پرچمدار آیفون بوده و قابل توجه است. البته این موضوع را باید به خاطر داشت که یکی از ویژگی‌های اس ۲۰ سرعت تازه‌سازی صفحه نمایش با ۱۲۰ هرتز است. زمانی که این ویژگی فعال می‌شود، نتیجه‌ی نگهداری باتری حدود ۳ ساعت کاهش می‌یابد.

آیفون ۱۱ پرو مکس (۱۱ ساعت و ۵۴ دقیقه)

اگر از بین گوشی‌های موجود آیفون به دنبال خرید قوی‌ترین گوشی آن‌ها از نظر باتری هستید، آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین گزینه برای شماست. این باتری از نسل‌های قبلی خود بزرگ‌تر است، هم‌چنین از پردازنده‌ی کارآمدتری با عنوان بیونیک A13 بهره می‌گیرد. آیفون ۱۱ هم از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، در واقع، پس از ۳۰ دقیقه شارژ می‌توانید گوشی خالی خود را تا ۴۸٪ شارژ کنید. البته از این جنبه در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد.

ال جی جی ۸ ایکس تینکیو (۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه)

براساس گزارشات tomsguide تلفن‌های اخیر ال‌جی در تست باتری این گروه چندان خوب عمل نکرده‌اند. با این حال، ال‌جی جی ۸ تینکیو ۶.۴ اینچی با قیمت ۶۹۹ دلار، یکی از مقرون‌صرفه‌ترین پرچمداران موجود در بازار است.

آیفون ایکس آر (۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه)

آیفون ایکس آر اپل نیز جزو ماندگارترین باتری‌های موجود در بازار است، اما به هیچ وجه نمی‌تواند بهتر از آیفون ۱۱ پرو مکس باشد. این گوشی با این‌که قیمت کمتری از گلکسی نوت ۹ دارد، اما توانست مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد. باتری آیفون ایکس آر حتی از آیفون ۱۱ هم بهتر است. در واقع، اگر شما می‌خواهید یک گوشی آیفون با باتری و قیمت خوب خریداری کنید، لازم نیست، هزینه‌ی بیشتری برای آیفون ۱۱ بپردازد. آیفون ایکس آر ۱۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۱ باتری نگه می‌دارد و قیمت بسیار کمتری از آن دارد.

سامسونگ گلکسی نوت ۹ (۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه)

گلگسی نوت ۹ سامسونگ با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری یکی از بهترین گوشی‌ها از لحاظ باتری است. این گوشی بیش از ۱۱ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته اگر تنظیمات نور را تغییر دهید، اندکی تغییر در مدت زمان نگهداری باتری خواهید داشت، اما در حالت استاندارد، این تلفن بیش از ۱۱ ساعت دوام می‌آورد.

آیفون ۱۱ (۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه)

آیفون ۱۱ در پاییز گذشته با قیمت مناسب ۶۹۹ دلار وارد بازار شد، اما این قیمت خوب تاثیری در عمر باتری آن نداشت. این گوشی توانست بیش از ۱۱ ساعت باتری نگه دارد. یکی از ویژگی‌های خوب آیفون ۱۱ اینست که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما شما نیاز به لوازم جانبی دیگری خواهید داشت، چون این لوازم در جعبه اصلی موجود نمی‌باشد.

سرور چیست؟

سرور چیست ؟ سرور شبکه یک سیستم رایانه ای است که به عنوان مخزن مرکزی داده ها و برنامه های مختلفی که توسط کاربران در یک شبکه به اشتراک گذاشته می شود ، استفاده می شود. اگر رایانه ای دارید که به دلیل سرعت کم آن دیگر از آن استفاده نمی کنید ، می توانید برای سایر رایانه های خانواده خود آن را به یک سرور شبکه تبدیل کنید. شما باید مطمئن شوید که یک هارد دیسک به اندازه کافی بزرگ (حداقل 100 گیگابایت) برای ذخیره تمام داده هایی که در آن قرار دارید ، به خصوص اگر از آن برای ذخیره فیلم ، تصاویر ، موسیقی یا موارد دیگر استفاده کنید. فایلهایی که فضای زیادی را در خود جای می دهند. بهتر است از اتصال بی سیم برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر استفاده نکنید.


رایانه خود را در یک روتر شبکه خانگی وصل کنید و در حالی که رایانه شما در حال کار است ، روی دکمه شروع و سپس تنظیمات کلیک کنید. روی Control Panel کلیک کنید ، و روی Network Setup Wizard دوبار کلیک کنید (نماد خانه با یک سقف قرمز). در دو صفحه اول که Wizard به شما پیشنهاد می دهد ، روی Next کلیک کنید؛ سپس روی گزینه دوم کلیک کنید ، "این رایانه از طریق یک دروازه مسکونی یا از طریق رایانه دیگری در شبکه من به اینترنت متصل می شود." سپس بر روی Next کلیک کنید.


سپس صفحه ای دریافت می کنید که از شما خواسته می شود توضیحات رایانه را وارد کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید. صفحه بعدی که شما دریافت می کنید ، با مشخص کردن نام کارگروه ، شبکه خود را نامگذاری می کند ، که باید آن را MSHOME بگذارید ، مگر اینکه رایانه های دیگر در خانه شما از یک گروه کاری متفاوت استفاده کنند. روی Next کلیک کنید صفحه بعدی گزینه روشن یا خاموش کردن اشتراک فایل و چاپگر را به شما می دهد ، بنابراین بر روی گزینه برتر (روشن کردن پرونده و به اشتراک گذاری چاپگر) کلیک کنید. دو بار دیگر روی Next کلیک کنید ، و سپس صبر کنید تا Wizard تمام شود. گزینه آخر را در کادر گفتگو کلیک کنید (فقط جادوگر را تمام کنید) و Next را بزنید. برای بستن جادوگر ، روی Finish کلیک کنید. این فرآیند را برای هر رایانه دیگری که می خواهید به سرور شبکه خانگی خود وصل کنید تکرار کنید.


انواع سرورها

 

انواع مختلفی از سرورها وجود دارد که همه عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. بسیاری از شبکه ها حاوی یک یا چند نوع سرور متداول هستند:
سرورهای پرونده

سرورهای پرونده پرونده ها را ذخیره و توزیع می کنند. چندین مشتری یا کاربر ممکن است پرونده های ذخیره شده در یک سرور را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این ، ذخیره سازی پرونده ها به راحتی می توانید راه حل های پشتیبان گیری یا تحمل خطا را در مقایسه با تلاش برای تأمین امنیت و یکپارچگی پرونده ها در هر دستگاه موجود در سازمان ، ارائه دهید. سخت افزار سرور پرونده را می توان برای به حداکثر رساندن سرعت خواندن و نوشتن برای بهبود عملکرد طراحی کرد.
سرورهای چاپی

سرورهای چاپی امکان مدیریت و توزیع قابلیت چاپ را فراهم می کنند. به جای اتصال چاپگر به هر ایستگاه کاری ، یک سرور چاپی می تواند به درخواست های چاپ از مشتریان مختلف پاسخ دهد. امروزه ، برخی از چاپگرهای بزرگتر و سطح بالاتر با سرور چاپ داخلی ساخته شده اند که نیاز به یک سرور چاپ اضافی مبتنی بر رایانه را برطرف می کند. این سرور چاپ داخلی با پاسخ به درخواست های چاپ شده از مشتری نیز کار می کند.

سرورهای برنامه

سرورهای برنامه به جای رایانه های مشتری که برنامه ها را به صورت محلی اجرا می کنند ، برنامه ها را اجرا می کنند. سرورهای برنامه اغلب برنامه هایی با منابع فشرده را اجرا می کنند که توسط تعداد زیادی از کاربران به اشتراک گذاشته می شوند. با این کار نیاز هر مشتری به منابع کافی برای اجرای برنامه ها برطرف می شود. همچنین نیاز به نصب و نگهداری نرم افزار بر روی بسیاری از ماشین آلات را بر خلاف فقط یک دستگاه از بین می برد.

سرورهای DNS

سرورهای Domain Name System (DNS) سرورهای برنامه ای هستند که با تبدیل نامهایی که توسط انسان به راحتی قابل درک هستند به آدرسهای IP قابل خواندن ماشین ، وضوح نام را به رایانه های مشتری ارائه می دهند. سیستم DNS یک پایگاه داده به طور گسترده توزیع شده از نام ها و سایر سرورهای DNS است ، که می توان از هر یک برای درخواست نام رایانه ای نامعلوم استفاده کرد. وقتی مشتری به آدرس سیستم نیاز دارد ، درخواست DNS را با نام منبع مورد نظر به سرور DNS ارسال می کند. سرور DNS با آدرس IP لازم از جدول اسامی خود پاسخ می دهد.

سرورهای نامه

سرورهای نامه نوع بسیار رایجی از سرورهای برنامه هستند. سرورهای نامه ایمیل های ارسالی به کاربر را دریافت می کنند و آنها را ذخیره می کنند تا زمانی که مشتری از طرف کاربر مذکور درخواست کند. داشتن یک سرور ایمیل امکان پیکربندی صحیح یک دستگاه واحد و اتصال به شبکه را در هر زمان فراهم می کند. سپس آماده است برای ارسال و دریافت پیام به جای اینکه هر دستگاه مشتری نیاز به داشتن زیر سیستم ایمیل خود به طور مداوم داشته باشد.
وب سرورها

یکی از فراوانترین انواع سرورها در بازار امروز ، وب سرور است. وب سرور نوع خاصی از سرور برنامه است که میزبان برنامه ها و داده های درخواست شده توسط کاربران از طریق اینترنت یا یک اینترانت است. سرورهای وب به درخواست های مرورگرهایی که در رایانه های مشتری برای صفحات وب یا سایر خدمات مبتنی بر وب اجرا می شوند ، پاسخ می دهند. وب سرورهای رایج شامل سرورهای وب Apache ، سرورهای خدمات اطلاعات اینترنتی اینترنت مایکروسافت (IIS) و سرورهای Nginx هستند.
سرورهای پایگاه داده

میزان داده های استفاده شده توسط شرکت ها ، کاربران و سایر سرویس ها سرسام آور است. بیشتر این داده ها در پایگاه داده ذخیره می شوند. پایگاه داده ها باید در هر زمان خاص برای چندین مشتری قابل دسترسی باشند و به فضای دیسک فوق العاده ای نیاز دارند. هر دوی این نیازها به خوبی می توانند چنین پایگاه هایی را در سرورها پیدا کنند. سرورهای پایگاه داده برنامه های پایگاه داده را اجرا می کنند و به درخواست های متعدد مشتریان پاسخ می دهند. برنامه های رایج سرور پایگاه داده شامل Oracle ، Microsoft SQL Server ، DB2 و Informix است.
سرورهای مجازی

سرورهای مجازی دنیای سرور را به طوفان می کشند. برخلاف سرورهای سنتی که به عنوان یک سیستم عامل بر روی سخت افزار ماشین نصب می شوند ، سرورهای مجازی فقط همانطور که در نرم افزارهای تخصصی به نام hypervisor تعریف شده وجود دارد. هر هایپروایزر می تواند صدها ، یا حتی هزاران سرور مجازی را همزمان داشته باشد. hypervisor سخت افزار مجازی را به سرور ارائه می دهد گویی که یک سخت افزار فیزیکی واقعی است. سرور مجازی به طور معمول از سخت افزار مجازی استفاده می کند و hypervisor محاسبات و ذخیره سازی واقعی را به سخت افزار واقعی موجود در زیر منتقل می کند ، که بین سایر سرورهای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.
سرورهای پروکسی

سرور پروکسی به عنوان واسطه بین مشتری و سرور عمل می کند. سرور پروکسی که اغلب برای جدا کردن مشتری یا سرور برای اهداف امنیتی استفاده می شود ، درخواست را از مشتری می گیرد. به جای پاسخ به مشتری ، درخواست را به سرور یا فرآیند دیگری منتقل می کند. سرور پروکسی پاسخ را از سرور دوم دریافت می کند و سپس به مشتری اصلی پاسخ می دهد گویی که خودش جواب می دهد. به این ترتیب ، نه مشتری و نه سرور پاسخ دهنده نیازی به اتصال مستقیم به یکدیگر ندارند.
سرورهای مانیتورینگ و مدیریت

برخی از سرورها برای نظارت یا مدیریت سایر سیستم ها و سرویس گیرنده ها وجود دارند. انواع مختلفی از سرورهای مانیتورینگ وجود دارد. چندین نفر از آنها به شبکه گوش می دهند و هر درخواست مشتری و پاسخ سرور را دریافت می کنند ، اما برخی از آنها داده ها را درخواست نمی کنند یا به آنها پاسخ نمی دهند. به این ترتیب ، سرور مانیتورینگ می تواند کلیه ترافیک موجود در شبکه و همچنین درخواست ها و پاسخ های کلاینت ها و سرورها را بدون تداخل در این عملیات ردیابی کند. یک سرور مانیتورینگ به درخواست های مانیتورینگ مشتری مانند درخواست هایی که توسط مدیران شبکه مشاهده می کنند و سلامت شبکه را کنترل می کنند پاسخ می دهد.

مفهوم سرورها تقریباً به اندازه خود شبکه قدیمی است. از این گذشته ، هدف یک شبکه این است که به یک رایانه اجازه دهید با رایانه دیگر صحبت کند و یا کار یا منابع را توزیع کند. محاسبات از آن زمان به بعد تکامل یافته و در نتیجه چندین نوع ساختار سرور و سخت افزار به وجود آمده است.
Mainframe یا مینی کامپیوتر (AS / 400)

می توانید بگویید که سرورهای اصلی ، رایانه های اصلی و بعداً مینی کامپیوترها تقریباً همه کارهای محاسباتی را انجام می دادند ، به جز تعامل با کاربر از طریق صفحه و صفحه کلید ، که به سیستم سرویس گیرنده واگذار شده بود.
سرور سخت افزار کامپیوتر

موج عمده بعدی سرورها شامل سرورهای مبتنی بر رایانه بود. از بسیاری جهات ، این سرورها چیزی بیشتر از رایانه های رومیزی بزرگتر و قدرتمند نبودند. چنین سرورهایی به طور کلی گران تر بوده و حافظه و فضای دیسک آنها بسیار بیشتر از اکثر رایانه های سرویس گیرنده است. هر سرور هنوز یک واحد خودگردان با مادربرد ، پردازنده ، حافظه ، درایوهای دیسک و منبع تغذیه خاص خود بود. سرورهایی از این دست غالباً در اتاق های تهویه مطبوع به نام اتاق سرور انبار می شدند و بعداً برای ذخیره سازی و دسترسی بهتر به قفسه ها پیچ می شدند.
سرورهای تیغه

سخت افزار اصلی سرور رایانه بزرگ بود و در رک هایی ذخیره می شد که صدها پوند را در خود جای می داد. با گذشت زمان ، سرعت سریعتر اتصال سخت افزار منجر به استخراج قسمتهایی از سرور از یک دستگاه خودگردان شد. با حذف هارد دیسک ها ، از بین بردن خنک کننده داخلی و کوچک سازی مداوم قطعات محاسباتی ، سرورها سرانجام به یک سرور نازک معروف شدند که به سرور تیغه معروف است. در حالی که هنوز در قفسه های اتاق سرور نگهداری می شود ، سرورهای تیغه کوچکتر هستند و می توان آنها را راحت تر جایگزین کرد.
ترکیب سرورها

حتی قبل از مجازی سازی ، سرورها از مدل استاندارد یک سیستم عامل تک سرور نصب شده بر روی یک ماشین سخت افزاری استخراج می شدند. فناوری ، مانند فضای ذخیره سازی متصل به شبکه ، نیاز به سرور برای ذخیره سازی خود را برطرف کرد. سایر فناوری ها مانند آینه سازی و خوشه بندی ، قطعات سخت افزاری را قادر می سازد تا در سرورهای بزرگتر و قدرتمندتر ترکیب شوند. چنین سروری ممکن است از چندین تیغه ، چندین دستگاه ذخیره سازی متصل و یک منبع تغذیه خارجی تشکیل شده باشد ، و هر قطعه را می توان در حالی که سرور هنوز فعال نیست ، برای دیگری عوض کرد.
سرورهای مجازی

سرورهای مجازی هنوز به سخت افزار نیاز دارند ، اما این سخت افزار اکنون فرایند دیگری را اجرا می کند که به عنوان hypervisor شناخته می شود. در برخی موارد ، مانند Hyper-V مایکروسافت ، یک سیستم عامل کامل همچنان بر روی خود سخت افزار اجرا می شود. در موارد دیگر ، hypervisors به ​​اصطلاح فلزی برهنه می تواند مستقیماً بر روی سخت افزار سرور نصب شود. در هر دو مورد ، خود سخت افزار اغلب در مجموعه ای از سرورهای تیغه ای ، ذخیره سازی شبکه ای و منبع تغذیه پخش می شود ، در نتیجه محیطی ایجاد می شود که تشخیص اینکه سرور هر کجا پایان می یابد و سرور دیگر شروع می شود غیرممکن است.

نرم افزار مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت اطلاعات پروژه  در یک جمله یک PMIS است که به مدیران پروژه جهت احاطه بر ابعاد مختلف پروژه‌های خود کمک می‌کند. در طراحی نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین ایده ورزان (IPMP) از تجربیات افرادی استفاده شده که سوابق طولانی در پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های EPC نفت و گاز، خط لوله و عمرانی داشته‌اند.

این بسته با قرار گرفتن در مرکز تعاملات اطلاعاتی پروژه وظیفه هماهنگی اطلاعات در بخش‌های مختلف پروژه را انجام می‌دهد. در طراحی این نرم افزار سعی شده محورهای نه گانه دانش مدیریت پروژه بر مبنای استاندارد PMBOK مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار کنترل پروژه هسته‌ای جهت ایجاد مجموعه نرم افزارهای مدیریت پروژه سفارشی‌سازی شده است. بسته‌های مختلفی روی ایجاد شده که بوسیله آنها قابلیت‌های خاصی به آن افزوده می‌شود.

نرم افزار مدیریت پروژه IPMP چگونه کار میکند؟

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین IPMP در مدیریت ابعاد مختلف پروژه به مدیران پروژه در سطوح مختلف کمک می‌کند:

از بعد زمان، هزینه و منابع:

ستون فقرات مدیرت اجرای یک پروژه شکست کار (WBS) آن است. با این وجود اطلاعاتی که برای بروزرسانی وضعیت فعالیت‌های یک WBS مورد نیاز است معمولا در خارج از ساختار WBS قرار می‌گیرد. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها جهت مدیریت WBS از نرم افزارهای عمومی کنترل پروژه نظیر  Primavera بهره می‌برند، نحوه مدیریت اطلاعاتی که باعث به روز رسانی این WBS می‌شوند در سازمان‌های مختلف متفاوت است.

اغلب سازمان‌ها با توجه به گستردگی پروژه معمولا از روش‌هایی شامل جمع آوری دستی و استفاده از نرم افزارهای صفحه گستره مانند Excel برای مدیرت اطلاعات جانبی فعالیت‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال استفاده از یک فایل Excel به عنوان MDR در کنار WBS موجود در Primavera و یا MSP در بخش مهندسی پروژه‌های EPC مرسوم است. همچنین در پروژه‌های ساختمانی نیز اطلاعات مورد نیاز برای به روزرسانی WBS معمولا به شکل چک لیست‌های فیزیکی ذخیره می‌شوند.

در این شرایط سازمانها با مشکلات بسیاری از قبیل نحوه جمع آوری اطلاعات از پیمانکاران، یکسان سازی فرمت اطلاعات بعد از جمع آوری، استخراج اطلاعات اصلی از اطلاعات جمع‌آوری شده و در نهایت به روز آوری WBS با استفاده از این اطلاعات مواجه هستند. چرخه دریافت اطلاعات از پیمانکاران به شیوه های مختلف (Email، Fax، انتقال فایل و …) و پردازش آنها و به روز آوری گزارشات پروژه در بسیاری از پروژه‌های بزرگ، به اندازه‌ای زمان می‌برد که تمامی گزارشات بدست آمده در بهترین حالت نمایانگر وضعیت پروژه در هفته های قبل هستند.

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین IPMP با جمع آوری اطلاعات از پایین ترین سطح پروژه و با فرمتهای مورد نیاز، بعد از طی کردن چرخه های تعیین شده، به صورت اتوماتیک از اطلاعات جمع آوری شده در جهت به روزآوری گزارشات پروژه، منابع اختصاص یافته به فعالیتها و هزینه های پروژه استفاده میکند. این کار با مفهوم گونه های اطلاعاتی صورت میگیرد.

یک گونه اطلاعاتی، فرمتی از ورود اطلاعات است که در چرخه تعریف شده خود قرار گرفته و پر شدن بخش‌های مختلف اطلاعات در این فرم با توجه به چرخه فرم موجب تعیین پیشرفت فعالیت بالا سری آن گونه اطلاعاتی می‌گردد.
با انتقال کار ورود اطلاعات از دفتر کنترل پروژه به محل ایجاد اطلاعات و همچنین اتوماتیک کردن جریان چرخش، تایید و پردازش اطلاعات، IPMP باعث کاهش هزینه‌های مدیریت پروژه می‌شود.

از بعد ارتباطات پروژه:

تمامی فعالیت‌های پروژه و زیر مجموعه‌های آن‌ها (از قبیل نقشه ها، آیتم‌های خرید و …) در نرم افزار مدیریت پروژه IPMP از نظر دسترسی قابل تنظیم هستند. بعلاوه این دسترسی‌ها در چرخه های کاری تعیین شده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود. که برای مثال یک پیمانکار در یک مرحله از پروژه اطلاعات بخشی از پروژه و یا حتی یک آیتم روی یک فرم اطلاعات را مشاهده کند اما در زمانی دیگر نتواند به آن دسترسی داشته باشد.
  یک گونه اطلاعاتی ساده شامل اطلاعات زمانی، پیشرفت، وضعیت چرخه و تاریخچه تغییرات و اسناد الحاق شده

با تنظیم دقیق چرخه های کاری که بوسیله سازمان و با مشاوره مهندسین مدیریت پروژه شرکت ایده ورزان سیستم انجام میشود، اطلاعات درسازمان به شکل بهینه به جریان می افتد.

همچنین باعث از بین رفتن شکاف زمانی مابین رخدادهای پروژه و به روزآمد شدن گزارشات می‌شود.

از بعد مدیریت دانش پروژه:

تمامی فعالیتهای پروژه در ثبت می‌شود. مدارک پروژه اعم از انواع فایل در بخش مدیریت مدارک پروژه نگهداری می‌شوند. علاوه بر این کاربران می‌توانند هر فایلی را روی هر فعالیت پروژه اضافه کنند. این فایل‌ها قابلیت جستجو داشته و نسخه‌های مختلف آن‌ها قابل دستیابی هستند.

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین امکان مقایسه زمان‌بندی‌های مختلف پروژه، هزینه های پروژه در طول زمان، مواد مصرفی، تجهیزات مورد نیاز و … را در یک پروژه و یا بین پروژه‌های مختلف داراست. بنابراین شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند برای تخمین وضعیت پروژه‌های آتی از این اطلاعات بهره ببرند. حوزه فعالیت IPMP در بخش مدیریت دانش در حال توسعه و بهبود است.