اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

ورک استیشن چیست؟

کسانی که در سطح حرفه‌ای کار می‌کنند دیگر کامپیوترهای دسکتاپی و پی سی معمولی پاسخگوی نیاز آنها نیست و باید سیستم پردازشی رده بالاتر و حرفه‌ای‌تر تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فال نیک، کسانی که کار گیمینگ به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، کسانی که از نرم افزارهای سه بعدی سازی و مهندسی مانند CAD و Maya و ۳D Max و... استفاده می‌کنند، گرافیست‌هایی که رندرینگ و ادیت تصویر و مدیا را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، می‌توانند از کامپیوتر ورک استیشن استفاده کنند. کیس های ورک استیشن در شبیه سازی و ساخت انیمیشن کاربرد فراوان دارند و دانشمندان و محققین هم می‌توانند در زمینه یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و ... از ورک استیشن ها استفاده کنند.

کامپیوترهای ورک استیشن به دلیل داشتن سخت افزارهای مقاوم و مطمئن‌تر از PC و لپ تاپ، امنیت و طول عمر و دسترس‌پذیری بهتری را فراهم می‌کنند و شما هم می‌توانید براساس نیاز و ضرورت‌هایتان، از کانفیگ مناسب خود استفاده کنید و به مرور زمان و پیشرفت کارهایتان، Workstation تان را هم ارتقا دهید. با توجه به اینکه سخت افزارهای مورد استفاده در سیستم‌های ورک استیشن نسبت به کامپیوتر دسکتاپی، از مقاومت و دوام و طول عمر بالا برخوردار است و کیفیت بهتری دارد، قیمت تمام شده ورک استیشن بیشتر از پی سی است اما اگر با توجه به نیاز و زمینه کاری خود، سیستم مناسبی خریداری کنید، با به دست آوردن کارایی بالا، این اختلاف قیمت حتما جبران می‌شود.

پردازنده مورد استفاده در کامپیوترهای ورک استیشن

کامپیوترهای ورک استیشن بر خلاف کامپیوترهای معمولی قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده و پردازنده‌های سری زئون اینتل را دارند که در نوع خود، کارایی و سرعت و امنیت بالایی به همراه دارند. این CPU ها در سیستم‌های پردازشی حرفه‌ای و انترپرایزی نظیر سرورها استفاده می‌شوند و به طور کلی کاربرد انترپرایزی و حرفه‌ای دارند. ورک استیشین‌ها هم به دلیل استفاده از چنین سی پی یوهایی در دسته حرفه‌ای و رده بالا قرار می‌گیرند ضمن اینکه خود Workstation ها هم دارای رده‌بندی محصول هستند و رده پایین و متوسط و بالا را پوشش می‌دهند. تعداد هسته‌های ارایه شده توسط پردازنده در این رده‌بندی تاثیر دارد.


ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر  ورک استیشن

در ورک استیشن یا ایستگاه کاری به دلیل پشتیبانی از چند هارد درایو، امکان پشتیبانی از تکنولوژی RAID وجود دارد در نتیجه امنیت اطلاعات سیستم هم افزایش می‌یابد و بسته به نوع رید پیاده سازی شده، مزایای متفاوتی نصیب سیستم شما خواهد شد. در صورت خرابی یک یا چند هارد درایو، سیستم می‌تواند بدون Downtime و وقفه به کار خود ادامه دهد.

رم و حافظه در سیستم‌های ورک استیشن

رم و حافظه در هر سیستم پردازشی، بر کارایی و سرعت و حتی امنیت سیستم تاثیرگذار است و از آنجایی که در ورک استیشن‌ها از رم‌ها و حافظه‌های دارای ECC یا Error Correction Code استفاده می‌شود، تمامی این مزایا را در کنار هم خواهید داشت. پشتیبانی از ظرفیت‌های مختلف رم حتی در حد ترابایت، و همچنین تعداد زیاد اسلات‌های DIMM از نکات مهم در سیستم‌های Workstation است.


نقش کارت گرافیک در سیستم‌های ورک استیشن

از آنجایی که کارت گرافیک در کاربردهایی که برای ورک استیشن مطرح شد، نقش اساسی دارد، استفاده از انواع کارت گرافیک و GPU های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در Workstation ها نکته مهمی است. پشتیبانی از کارت گرافیک‌هایی مانند NVIDAI Quadro و NVIDIA Tesla وNVIDIA NVS و AMD FirePro، از ویژگی‌های مهم ورک استیشن‌هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پادکست تفاوت بین کارت گرافیک های Quadro و GeForce را مطالعه کنید. با توجه به اینکه در چه سطحی کار می‌کنید: دو بعدی حرفه‌ای، سه بعدی مبتدی، سه بعدی متوسط، سه بعدی حرفه‌ای و پردازش GPU با کارایی بالا، از انواع کارت گرافیک می‌توانید استفاده کنید. در برخی ورک استیشن‌ها حتی امکان استفاده از بیش از یک کارت گرافیک هم وجود دارد.

انواع ورک استیشن‌های اچ پی

یکی از کیس‌های ورک استیشن قوی موجود در بازار، ورک استیشن hp است. انواع مدل‌های سیستم‌های ورک استیشن اچ پی در لیست زیر آمده است:

HP EliteDesk ۷۰۵ / ۸۰۰ G۴ Workstation

HP Z۲۳۸ Micro tower Workstation

HP Z۲۰۰ / Z۲۱۰ / Z۲۲۰ / Z۲۳۰ / Z۲۴۰ Workstation

HP Z۴۰۰ / Z۴۲۰ / Z۴۴۰ Workstation

HP Z۶۲۰ Workstation

HP Workstation Z۶۴۰ 

HP workstation z۸۲۰ 

ورک استیشن اچ پی z۸۴۰

لپ تاپ ورک استیشن hp ۸۷۷۰w k۴۰۰۰m

تنوع ورک استیشن‌ها بسیار زیاد است و تهیه لیست همهی ورک استیشن‌های اچ پی در این فرصت کوتاه، تکمیل نمی‌شود. هر یک از این ورک استیشن‌ها هم مشخصات فنی و ویژگی‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود با توجه به نیازهای خودتان، مدل مناسب و مخصوص خودتان را انتخاب کرده و بخرید.

واضح است که هر چه هزینه بیشتری برای خرید ورک استیشن صرف کنید، از امکانات و مزایای بیشتر و بهتری برخوردار خواهید بود اما همواره باید توجه کنید که داشتن امکانات بیشتر همیشه هم به صرفه نیست زیرا تناسب بین نیاز و امکانات مطرح است که فاصله زیادی با هم نداشته باشند. از طرفی هم باید برنامه توسعه کاری خود را حداقل تا ۵ سال آینده در نظر بگیریم که سخت افزاری متناسب با چشم انداز توسعه کسب‌وکار خود که قابل ارتقا باشد انتخاب و خریداری کنیم.

با توجه با تمام موارد گفته شده در این مقاله، مشاوره با مشاوران مجرب و باتجربه به شما در زمینه انتخاب و خرید ورک استیشن مناسب، کمک می‌کند و راهنمایی آنها نکات مهمی را به شما یادآوری می‌کند. توصیه ما این است که از جایی خرید کنید که معتبر است و گارانتی خوبی برای محصولات ارایه می‌دهد.