اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

احتمال وجود اقیانوسی پر از آب در پلوتون

محققان به تازگی دریافتند که ممکن است اقیانوسی پر از آب در پلوتون وجود داشته باشد که توسط یک عایق گازی محافظت شده است.

احتمال وجود اقیانوسی پر از آب در پلوتون

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، طبق شبیه‌سازی‌های کامپیوتری محققان دانشگاه هوکایدو ژاپن؛ ممکن است، دریای فرضی پلوتون به لطف یک لایه عایق گازی به حالت مایع باقی مانده باشد.

براساس گزارش «نیواطلس»، هنگامی که فضاپیمای «نیوهورایزنز» ناسا در ژوئیه سال 2015 به پلوتون رسید، بسیاری از عقاید ما را درباره این سیاره کوتوله و سایر اجرام آسمانی در خارج از منظومه شمسی تغییر داد، یکی از کشف‌های جالب این فضاپیما، یک منطقه سفیدرنگ و بیضی به اندازه تگزاس در بخش استوای این سیاره بود که ممکن است این منطقه دارای یک اقیانوس پرآبی باشد که در زیر سطح یخی قرار دارد.

با این حال مطالعه جدید دانشمندان موسسه فناوری توکیو، دانشگاه‌های توکشیما، اوساکا، کوبه و کالیفرنیا سانتاکروز نشان داد که حضور یک لایه هیدرات گازی از آب این اقیانوس محافظت می‌کند.

گفتنی است؛ هیدرات‌های گازی، شکل خاصی از آب و به صورت کریستال‌های یخ هستند که حجم زیادی از گازی شبیه به متان را در خود جای داده‌اند، چنین هیدرات‌هایی بسیار چسبناک بوده و یک عایق حرارتی بسیار خوب هستند.

منبع : خبرگزاری فارس

تولید سگ رباتیکی که در هوا پشتک می زند

پژوهشگران دانشگاه استنفورد از تولید سگ رباتیکی خبر داده اند که می تواند از پشت در هوا پشتک زده و به خوبی تعادل خود را حفظ کرده و به حالت اول بازگردد.

تولید سگ رباتیکی که در هوا پشتک می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، سگ رباتیک که Doggo نام دارد، دارای چهار پا بوده و علاوه بر پشتک زدن در هوا قادر به انجام حرکات موزون، پریدن و یورتمه رفتن است، نکته مهم این است که ربات یادشده فاقد سخت افزارهایی خاص و ویژه است و با همان امکانات معمول ساخته شده است.

قطعات مکانیکی این ربات هم با حداقل هزینه بر روی هم مونتاژ شده‌اند و همین مساله سبب شده تا تولید ربات مذکور کمتر از 3000 دلار هزینه داشته باشد، سازندگان این ربات به جای استفاده از فنر برای افزایش انعطاف ربات مذکور، از موتورهای خاص انتقال فشار استفاده کرده اند که با تعیین فشار لازم برای هر حرکت انرژی مورد نیاز ربات را تامین می کنند.

این سگ ربات با استفاده از همین موتورها می تواند بیش از یک متر در هوا بپرد و کنترل آن نیز به سادگی ممکن است. البته برای تولید انبوه این ربات هنوز برنامه‌ای وجود ندارد.