اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

تحویل محموله 5500 پوندی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس پس از پرتاب موفقیت‌آمیز روز یکشنبه، امروز محموله 5500 پوندی ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند.

تحویل محموله 5500 پوندی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس به همراه محموله 5500 پوندی خود، روز یکشنبه با موفقیت از پایگاه نیروی هوایی «کیپ‌کاناورال» در فلوریدا پرتاب شد و امروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

براساس گزارش «اینگجت»، پیش از این، پرتاب دراگون دچار نقص فنی شد و ارسال محموله ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی به تاخیر افتاد.

گفتنی است؛ روز 2 مارس، فضاپیمای بدون سرنشین دراگون اسپیس‌ایکس با یک موشک فالکون ۹ برای نخستین بار به پرواز درآمد و ساعاتی بعد با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

براساس گزارش «ناسا»، دراگون پس از گذشت 5 روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از ایستگاه جدا شده و راهی زمین شد.

طوفان‌های گرد و غبار آب مریخ را می‌بلعند

دانشمندان اعلام کردند که طوفان‌های گرد و غبار در مریخ ممکن است عامل از بین رفتن آب در سطح این سیاره باشد.

طوفان‌های گرد و غبار  آب مریخ را می‌بلعند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، همانطور که اکنون ما می‌دانیم، مریخ سیاره‌ای بسیار خشک و دارای بخش‌های یخی است.

براساس گزارش «یاهو»، دانشمندان بر این باورند که مریخ، زمانی یک جهان مرطوب و بارانی بوده است؛‌ اما اگر این باور درست باشد، پس رطوبت این سیاره کجا رفته است؟

دانشمندان در مطالعه جدیدی در تلاش برای پاسخ به این سوال، اعلام کردند که رویداد اخیری که در سیاره سرخ رخ داد نشان می‌دهد که چگونه مریخ آب خود را از دست داده است.

طبق این گزارش، این رویداد، طوفان عظیم گرد و غباری بود که منجر به از بین رفتن مریخ‌نورد «آپورچونیتی» ناسا شد و سرنخ‌های جالبی درباره اینکه چگونه آب ممکن است از این سیاره گریخته باشد را ارائه کرد.

طوفان‌ گرد و غباری که در اواسط سال 2018 در مریخ رخ داد و باعث محو شدن نور خورشید در سراسر این سیاره سرخ شد، به طور نسبی رایج است اما اینکه چرا و چگونه این طوفان‌ به این اندازه بزرگ شده‌ تاکنون به عنوان یک راز باقی مانده است.

گفتنی است؛ دانشمندان با استفاده از اطلاعاتی از مدار گرد ردیاب گاز «اگزومارس»، حرکت بخار آب را به سمت ارتفاعات مریخ مشاهده کردند. بخار آب در مریخ به طور معمول در ارتفاعات حدود 12 مایلی از سطح مریخ معلق هستند اما به دلیل وقوع طوفان به سمت 50 مایلی و در آسمان مریخ حرکت کرده‌اند.

همچنین، نبود اتمسفر مناسب برای حفاظت از رطوبت معلق در سطح مریخ باعث می‌شود، زمانی که مولکول‌های آب به ناحیه "فرار" رسیدند، از جو مریخ جدا شده و به فضا پراکنده شوند و در نتیجه این سیاره خشک می‌شود. دانشمندان معتقدند که ممکن است این فرایند مسئول فقدان اب بر روی مریخ کنونی باشد.

گوش کردن به موسیقی غمگین برای افسرده ها خوب است

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد گوش کردن به موسیقی غمگین برای افراد افسرده مفید است، زیرا باعث می شود آنها احساسات بهتری داشته باشند.

گوش کردن به موسیقی غمگین برای افسرده ها خوب است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد گوش کردن به موسیقی غمگین برای افراد افسرده مفید است، زیرا باعث می شود آنها احساسات بهتری داشته باشند.

 بررسی که در این زمینه توسط محققان دانشگاه فلوریدا صورت گرفته، نشان می دهد برای افراد افسرده مفید است که به موسیقی های غمگین گوش کنند و این کار حال آنها را بهتر می کند. این در حالی است که قبلا تصور می شد بهتر است افراد غمگین به موسیقی های شاد گوش داده و از موسیقی های حزن آور احتراز کنند.

مطالعات در این زمینه از سال 2015 و با همکاری یک گروه 76 نفره از زنان آغاز شده که نیمی از آنها مبتلا به انواع مختلفی از بیماری افسردگی بوده اند. همین بررسی ثابت می کند احتمال اینکه افراد افسرده به موسیقی غمگین گوش کنند بیشتر از احتمال گوش کردن آنها به موسیقی شاد است.

تا به امروز در روش های مبتنی بر موسیقی درمانی بیشتر از ابزاری مانند گیتار و درام استفاده می شد که موسیقی هایی شاد تولید می کنند. اما با توجه به این کشف جدید در آینده از موسیقی های حزن آور هم برای درمان استفاده خواهد شد.

سیر شکل گیری دنیای وارکرفت و شخصیت ها

دنیای پر افت و خیز وارکرافت همراه با هزاران قهرمان و شخصیت خوب و بد داستان های زیادی را درون خودش به وجود اورده که در این مقاله نگاه کوتاهی به شکل گیری دنیای وارکرفت و نبرد اصلی داستان که بقیه اکثرا در حاشیه ان قرار دارند می پردازیم .

شخصیت های داستان

در ابتدا شخصیت هایی که قرار است با آن ها تا حدودی در این داستان آشنا شویم و به داستان ما مربوط می شوند را نام می بریم و در ادامه به بررسی سیر شکل گیری دنیای وارکرفت ( world of warcraft ) خواهیم پرداخت .

Thrall

Illidan Stormrage

Jaina Proudmoore

Malfurion Stormrage

Grom Hellscream

Thrall

Durotan

Gul'dan

varian wrynn

King Llane Wrynn

Lothar

Anduin Llane Wrynn

Sylvanas

medivh

Khedgar

sargeras

داستان شکل گیری دنیای وارکرفت

خب برویم سراغ اصل داستان شکل گیری دنیای وارکرفت !

در اول دنیای وارکرافت 4 نژاد اصلی وجود داشتند ، undead  ها ، orc  ها ، Night elf  ها و Human  ها که Night elf  ها نیز خودشان خیلی قبل تر از نژاد های دیگر در این دنیا حضور داشتند .

Night elf  ها سالیان سال با لژیون سوزان جنگیدند  و مهارت های خود را افزایش دادند و درآخر توانستند آن‌ها را به عقب برانند و سال های زیادی را در آرامش و آزادی زندگی کنند .

Undead ها به وجود آمده از لژیون ها هستند ، برای ایجاد ترس و ارتشی بزرگ در دنیا ، که رهبر انها Lich king می باشد .

Orc  ها نژادی وحشی هستند از جهان Dreanor  که در دنیایی خارج از Azeroth  قرار دارد و سال ها در آن‌جا زندگی کردند تا اتفاقاتی افتاد که آن ها را از آنجا به سمت Azeroth  کشید که  در ادامه به آن نیز می‌پردازیم .

سیر شکل گیری Azeroth

full map azeroth نقشه کامل Azeroth[/caption]

پیش از اینکه داستان به وجودآمدن orc ها را مورد بررسی قرار دهیم ، داستانی کوچک از به وجود آمدن Azeroth به زبان امروزی بیان می‌کنیم :

Night elf  ها در سرزمین همیشه شب خود ، با ملکه ای زیبا در کنار چشمه ی جاودانگی زندگی می کردند تا روزی که Sargeras  به خواب ملکه  Night elf  ها می آید و از آن طلب میکند تا پرتالی برایش درست کند که بتواند از جایی که زندانی هست ازاد شده و به Azeroth  بیاید (نایت الف ها 2 جنگجو وفادار و قوی داشتند به نام های Illidan Stormrage و Malfurion Stormrage که از پسوند اسم های آن ها هم می شود فهمید که با هم برادر هستند )

در ادامه زمانی که پرتال را و به دستور ملکه می‌سازند و باز می‌کنند لژیون های سوزان شروع به وارد شدن به دنیای Night elf  ها می کنند . Malfurion برای مقابله با آن ها می‌رود اما شکست می خورد و لژیون ها وارد Azeroth  می شوند. زمانی که Sargeras  می خواهد وارد پورتال بشود ملکه و تمامی یاران وفادار به ملکه نابود می شوند و انفجار عظیمی رخ می دهد و پورتال نابود می شود در اثر این انفجار Azeroth  به 5 قسمت کنونی تقسیم می شود .

Illidan در این بین چشمه ی جاودانگی جدیدی را به وجود می اورد و زمانی که Malfurion متوجه می شود برادر خودش را زندانی می کند ، (داستان بعد از آن را گیمر های World of Warcraft  در نسخه های بازی انجام دادند و در جریانش هستند ) و 5 اژدها ی معروف را برای محافظت از ان قرار می دهد و خود در درخت شهر اصلی Night elf  ها  به خواب ابدی می رود .

در ادامه زمانی که Gul dan  ، Illidan را آزاد می کند تا شاید به او و لژیون ها کمک کند !!! Malfurion دوباره بیدار شده و به کمک ساکنین Azeroth   می آید.

سخن آخر

در این مقاله سیر شکل گیری دنیای وارکرفت کنونی  یعنی Azeroth   را بررسی کردیم ، در مقالات بعدی به بازگویی داستانی درباره ی نبرد طولانی و ابدی Azeroth  می پردازیم .

منتظر نبرد جذاب بین  Orc  ها و Human ها باشید .

چین تا 10 سال آینده پایگاه تحقیقاتی در ماه می‌سازد

چین قصد دارد تا 10 سال آینده یک پایگاه تحقیقاتی را در ماه بسازد.

چین تا 10 سال آینده پایگاه تحقیقاتی در ماه می‌سازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پکن قصد دارد تا 10 سال آینده ماموریت خود را برای ساخت یک پایگاه تحقیقاتی بر روی ماه آغاز کند.

براساس گزارش «فیز»، چین می‌خواهد با این کار به یک وضعیت پرقدرتی در فضا دست یابد و گام بزرگی را به سوی هدف خود بردارد.

«ژانگ کیانگ» سرپرست سازمان ملی فضایی چین در سخنرانی گفت: اکنون چین قصد دارد تا یک پایگاه علمی و تحقیقاتی در قطب  جنوب ماه تا 10 سال آینده بسازد.

طبق گزارش خبرگزاری «شینهوا»، وی همچنین اضافه کرد که پکن تا سال 2020 نیز یک کاوشگر به مریخ ارسال می کند تا اطلاعاتی را از این سیاره سرخ به دست آورد. 

گفتنی است؛ پیش از این، چین نخستین کشوری بود که در ماه ژانویه یک کاوشگر به نیمه تاریک ماه فرستاد.