اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

این روز ها با داغ شدن تب رمز ارز ها و تجهیزات استخراج ارز های دیجیتال یکی از اهداف خرید سرور استوک  و یا سرور های نو در بازار راه اندازی این تجهیزات برای استخراج  ارز های قابل ماین است . در این مقاله نگاه کلی به شناخت استخراج و انواع  روش های استخراج رمز ارز ها خواهیم داشت.


استخراج بیت کوین یا ماینینگ فرآیندی است که از طریق آن بیت کوین جدید وارد گردش می شود ، اما همچنین یک م componentلفه مهم در نگهداری و توسعه دفتر کل بلاکچین است. این کار با استفاده از رایانه های بسیار پیچیده ای انجام می شود که مسائل ریاضی محاسباتی بسیار پیچیده ای را حل می کنند.


استخراج ارزهای رمزپایه سخت ، پرهزینه و فقط به صورت پراکنده پاداش دارد. با این وجود ، استخراج برای بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به ارزهای رمزپایه جذابیت مغناطیسی دارد زیرا ماینرها برای کار خود با رمزهای رمز پاداش می گیرند. این ممکن است به این دلیل باشد که انواع کارآفرین استخراج را به عنوان پنی از بهشت ​​می دانند ، مانند جویندگان طلای کالیفرنیا در سال 1849. و اگر از نظر فنی تمایل دارید ، چرا این کار را نمی کنید؟

با این حال ، قبل از اینکه وقت و تجهیزات خود را سرمایه گذاری کنید ، این توضیح دهنده را بخوانید تا ببینید آیا استخراج واقعاً برای شما مناسب است یا خیر. ما در درجه اول بر بیت کوین تمرکز خواهیم کرد (در کل هنگام مراجعه به شبکه یا ارز رمزنگاری شده به عنوان یک مفهوم از "بیت کوین" استفاده خواهیم کرد و هنگامی که به تعدادی از توکن های خاص اشاره می کنیم "بیت کوین").

یک طلا جدید

قرعه کشی اصلی بسیاری از استخراج ها ، احتمال جایزه گرفتن با بیت کوین است. همانطور که گفته شد ، مطمئناً برای داشتن رمزهای ارز رمزنگاری شده لازم نیست ماینر باشید. همچنین می توانید ارزهای رمزپایه را با استفاده از ارز فیات خریداری کنید. می توانید آن را در صرافی مانند Bitstamp با استفاده از رمزنگاری دیگر معامله کنید (به عنوان مثال ، با استفاده از Ethereum یا NEO برای خرید بیت کوین). حتی می توانید آن را از طریق خرید ، انتشار پست های وبلاگ در سیستم عامل هایی که به کاربران ارز رمزنگاری شده پرداخت می کنند ، یا حتی حساب های رمزنگاری سودآور راه اندازی کنید.

یک نمونه از پلت فرم وبلاگ رمزنگاری Steemit است که نوعی Medium است با این تفاوت که کاربران می توانند با پرداخت پول رمزنگاری اختصاصی به نام STEEM به وبلاگ نویسان پاداش دهند. سپس STEEM می تواند با بیت کوین در جای دیگری معامله شود.

پاداش بیت کوین که استخراج کنندگان دریافت می کنند انگیزه ای است که افراد را برای کمک به هدف اصلی استخراج انگیزه می کند: مشروعیت بخشیدن و نظارت بر معاملات بیت کوین ، اطمینان از اعتبار آنها. از آنجا که این مسئولیت ها در میان بسیاری از کاربران در سراسر جهان منتشر شده است ، بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده "غیرمتمرکز" است ، یا به هیچ مقام مرکزی مانند بانک مرکزی یا دولت برای نظارت بر مقررات آن اعتماد نمی کند.
نحوه استخراج بیت کوین

کارگران معدن در ازای کار خود به عنوان حسابرس حقوق می گیرند. آنها کار تأیید حقانیت معاملات بیت کوین را انجام می دهند. این کنوانسیون برای حفظ صداقت کاربران بیت کوین است و توسط بنیانگذار بیت کوین ، ساتوشی ناکاموتو طراحی شده است. با تأیید معاملات ، ماینرها به جلوگیری از "مشکل هزینه دو برابر" کمک می کنند.

دوبار خرج کردن سناریویی است که در آن صاحب بیت کوین همان بیت کوین را به طور غیرقانونی دو بار خرج می کند. با ارز فیزیکی ، این مسئله مهم نیست: هرگاه اسکناس 20 دلاری را برای خرید یک بطری ودکا به شخصی تحویل دهید ، دیگر آن را ندارید ، بنابراین خطری وجود ندارد که بتوانید از همان اسکناس 20 دلاری برای خرید بلیط های لوتو در همسایگان خود استفاده کنید. در حالی که امکان ساخت پول نقد تقلبی وجود دارد ، اما دقیقاً مشابه دو برابر هزینه واقعی کلمه یک دلار نیست. با وجود ارز دیجیتال ، همانطور که دیکشنری Investopedia توضیح می دهد ، "این خطر وجود دارد که دارنده بتواند کپی توکن دیجیتال را بسازد و با حفظ نسخه اصلی آن را برای یک تاجر یا طرف دیگر ارسال کند."

بیایید بگوییم شما یک اسکناس قانونی 20 دلاری داشتید و یک تقلبی از همان 20 دلار. اگر بخواهید هم قبض واقعی و هم جعلی را خرج کنید ، شخصی که به زحمت نگاهی به شماره سریال هر دو صورتحساب می اندازد ، می بیند که آنها شماره یکسانی هستند و بنابراین یکی از آنها باید نادرست باشد. کاری که یک استخراج کننده بیت کوین انجام می دهد مشابه آن است - آنها تراکنش ها را بررسی می کنند تا مطمئن شوند کاربران سعی نکرده اند به طور نامشروع دو بیت کوین مشابه را دو بار خرج کنند. این یک تشبیه کامل نیست - ما جزئیات بیشتری را در زیر توضیح خواهیم داد.

هنگامی که ماینرها تراکنش های بیت کوین به ارزش 1 مگابایت (مگابایت) را تأیید کردند ، که به عنوان "بلاک" شناخته می شود ، این ماینرها واجد شرایط دریافت مقدار بیت کوین هستند (اطلاعات بیشتر در مورد پاداش بیت کوین نیز در زیر). محدودیت 1 مگابایتی توسط ساتوشی ناکاموتو تعیین شد و جای بحث دارد ، زیرا برخی از ماینرها بر این باورند که برای قرار دادن داده های بیشتر ، باید اندازه بلوک افزایش یابد ، این به معنای این است که شبکه بیت کوین می تواند معاملات را سریعتر پردازش و تأیید کند.

توجه داشته باشید که تأیید معاملات به ارزش 1 مگابایت ، یک معدنچی سکه را واجد شرایط کسب بیت کوین می کند - هرکسی که معاملات را تأیید کند ، پرداخت نمی شود.

از نظر تئوری 1 مگابایت تراکنش می تواند به اندازه یک معامله کوچک باشد (اگرچه این اصلاً رایج نیست) یا چندین هزار معامله. این بستگی به این دارد که تراکنش ها چه مقدار داده را به خود اختصاص می دهند.
"بنابراین پس از آن همه کار در تأیید معاملات ، من هنوز ممکن است هیچ بیت کوین برای آن دریافت نکنم؟"


این صحیح است.

برای کسب بیت کوین باید دو شرط را داشته باشید. یکی مسئله تلاش است. یکی مسئله شانس است.

1) شما باید تراکنش های ارزش 1 مگابایت را تأیید کنید. این بخش آسان است.

2) شما باید اولین معدنچی باشید که به یک جواب صحیح یا نزدیکترین پاسخ به یک مسئله عددی می رسید. این فرایند به عنوان اثبات کار نیز شناخته می شود.

"منظورتان ،" پاسخ صحیح به مسئله عددی "است؟"

خبر خوب: هیچ ریاضی یا محاسبات پیشرفته ای در کار نیست. شاید شنیده باشید که معدنچیان در حال حل مسائل دشوار ریاضی هستند - این دقیقاً درست نیست. کاری که آنها در واقع انجام می دهند این است که اولین معدنچی است که با یک عدد هگزادسیمال 64 رقمی ("هش") که کمتر یا برابر با هش هدف است ، آمده است. اساساً حدس و گمان است.

خبر بد: این حدس است ، اما با توجه به تعداد کل حدس های احتمالی برای هر یک از این مشکلات در حد تریلیون ها ، کار فوق العاده دشواری است. برای اینکه ابتدا یک مشکل حل شود ، استخراج کنندگان به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند. برای استخراج موفقیت آمیز ، باید "نرخ هش" بالایی داشته باشید که بر حسب مگا هش در ثانیه (MH / s) ، گیگاگاث در ثانیه (GH / s) و تراه هاش در ثانیه (TH / s) اندازه گیری می شود.

این تعداد زیادی هش است.

اگر می خواهید تخمین بزنید که با نرخ هش دکل استخراج خود چه مقدار بیت کوین می توانید استخراج کنید ، سایت Cryptocompare یک ماشین حساب مفید ارائه می دهد.
استخراج و گردش بیت کوین

استخراج علاوه بر پوشاندن جیب استخراج کنندگان و پشتیبانی از اکوسیستم بیت کوین ، هدف حیاتی دیگری را نیز در اختیار دارد: این تنها راه آزاد کردن ارز رمزنگاری شده جدید است. به عبارت دیگر ، ماینرها اساساً "ضرب" ارز می کنند. به عنوان مثال ، از نوامبر 2020 ، حدود 18.5 میلیون بیت کوین در گردش بود. 1

گذشته از سکه های ضرب شده از طریق بلوک genesis (اولین بلوک ، که توسط بنیانگذار Satoshi Nakamoto ایجاد شد) ، هر یک از آن بیت کوین ها به دلیل استخراج کنندگان بوجود آمدند. در غیاب استخراج کنندگان ، بیت کوین به عنوان یک شبکه همچنان وجود داشته و قابل استفاده است ، اما هرگز بیت کوین اضافی وجود نخواهد داشت. سرانجام زمانی فرا می رسد که استخراج بیت کوین پایان می یابد. طبق پروتکل بیت کوین ، تعداد کل بیت کوین 21 میلیون خواهد بود

با این حال ، از آنجا که میزان "استخراج" بیت کوین با گذشت زمان کاهش می یابد ، بیت کوین نهایی تا حدود سال 2140 منتشر نخواهد شد. این به این معنی نیست که تأیید معاملات متوقف می شود. ماینرها به منظور حفظ یکپارچگی شبکه بیت کوین ، به بررسی معاملات ادامه می دهند و برای این کار هزینه ای پرداخت می شوند.

گذشته از بازده کوتاه مدت بیت کوین ، استخراج سکه می تواند به شما قدرت "رأی دادن" را هنگام ارائه تغییرات در پروتکل شبکه بیت کوین بدهد. به عبارت دیگر ، کارگران معدن تا حدی در روند تصمیم گیری در مواردی مانند چنگ زدن تأثیر دارند.

یک معدنچی چقدر درآمد دارد

جوایز استخراج بیت کوین هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 استخراج شد ، با استخراج یک بلاک می توانید 50 BTC بدست آورید. در سال 2012 ، این مقدار به 25 BTC کاهش یافت. تا سال 2016 ، این دوباره به 12.5 BTC کاهش یافت. در 11 مه 2020 پاداش دوباره نصف شد و به 6.25 BTC رسید. در نوامبر سال 2020 ، قیمت بیت کوین حدود 17900 دلار برای هر بیت کوین بود ، این بدان معناست که شما برای تکمیل یک بلوک 111،875 دلار (6.25 17 17900 دلار) درآمد کسب خواهید کرد.

اگر می خواهید دقیقاً زمان وقوع این کاهش ها را پیگیری کنید ، می توانید با ساعت Bitcoin که این اطلاعات را در زمان واقعی به روز می کند مشورت کنید. جالب اینجاست که قیمت بازار بیت کوین در طول تاریخ خود معمولاً با کاهش سکه های جدید در گردش مطابقت داشته است. این کاهش نرخ تورم ، کمبود را افزایش داده و از نظر تاریخی قیمت با آن افزایش یافته است.

اگر علاقه دارید ببینید که تاکنون چند بلوک استخراج شده است ، سایت های مختلفی از جمله Blockchain.info وجود دارد که این اطلاعات را در زمان واقعی به شما می دهند.
چه چیزی برای استخراج بیت کوین نیاز دارم؟

اگرچه در اوایل تاریخ بیت کوین افراد ممکن است بتوانند برای یک بلوک با یک رایانه معمولی در خانه رقابت کنند ، اما دیگر این مورد وجود ندارد. دلیل این امر این است که دشواری استخراج بیت کوین با گذشت زمان تغییر می کند.

به منظور اطمینان از عملکرد روان بلاکچین و توانایی آن در پردازش و تأیید معاملات ، شبکه بیت کوین قصد دارد هر 10 دقیقه یا بیشتر یک بلاک تولید کند. با این حال ، اگر یک میلیون دکل استخراج معادن برای حل مشکل هش وجود داشته باشد ، احتمالاً سریعتر از یک سناریو که 10 دکل استخراج معدن روی همان مشکل کار می کنند ، به یک راه حل می رسند. به همین دلیل ، بیت کوین برای ارزیابی و تنظیم دشواری استخراج هر 2،016 بلوک یا تقریباً هر دو هفته طراحی شده است.

وقتی قدرت محاسباتی بیشتری برای استخراج بیت کوین وجود دارد ، سطح دشواری استخراج افزایش می یابد تا تولید بلوک با سرعت پایدار حفظ شود. قدرت محاسباتی کمتر به معنی کاهش سطح دشواری است. وقتی بیت کوین در سال 2009 شروع به کار کرد ، سطح دشواری اولیه یک بود ، برای درک اینکه چه مقدار قدرت محاسباتی درگیر است. از نوامبر 2019 ، بیش از 13 تریلیون است.

همه اینها برای این است که ، برای استخراج رقابتی ، ماینرها اکنون باید در تجهیزات کامپیوتری قدرتمندی مانند GPU (واحد پردازش گرافیک) یا واقع بینانه تر ، یک مدار مجتمع مخصوص برنامه (ASIC) سرمایه گذاری کنند. اینها می توانند از 500 دلار تا ده هزار دلار باشد. برخی از استخراج کنندگان - به ویژه استخراج کنندگان Ethereum - کارت های گرافیکی جداگانه (GPU) را به عنوان راهی کم هزینه برای سنگفرش کردن عملیات استخراج خریداری می کنند.

عکس زیر یک ماشین استخراج خانگی موقت و خانگی است. کارت های گرافیک آن بلوک های مستطیلی با طرفداران چرخشی هستند. به پیچ و تابهای ساندویچی که کارتهای گرافیک را به تیر فلزی نگه داشته اند توجه کنید. این احتمالاً کارآمدترین روش استخراج نیست و همانطور که حدس می زنید ، بسیاری از کارگران معدن به همان اندازه که پول دارند ، برای سرگرمی و چالش در آن حضور دارند.
نسخه "آن را مثل پنج نفر توضیح دهید"

درک و فهم اطلاعات استخراج بیت کوین همانطور که هست دشوار است. این مثال گویای نحوه کار با مشکل هش را در نظر بگیرید: من به سه دوست خود می گویم که به عددی بین یک تا 100 فکر می کنم و آن شماره را روی یک کاغذ می نویسم و ​​در یک پاکت مهر می کنم. دوستان من لازم نیست تعداد دقیق را حدس بزنند. آنها فقط باید اولین نفری باشند که هر عددی را که کمتر یا برابر عددی است که فکر می کنم حدس بزند. و حدس زیادی برای حدس زدن آنها وجود ندارد.

بیایید بگوییم که من به عدد 19 فکر می کنم. اگر دوست A 21 را حدس بزند ، آنها به دلیل 21> 19 می بازند. اگر Friend B 16 و Friend C 12 را حدس بزند ، پس از نظر تئوری به دلیل 16 <19 و 12 <19 از نظر تئوری به جوابهای قابل قبول رسیده اند. "اعتبار اضافی" برای دوست B وجود ندارد ، حتی اگر جواب B نزدیکتر باشد جواب هدف 19. حال تصور کنید که من سوال "حدس بزنم به چه عددی فکر می کنم" را مطرح می کنم ، اما من فقط از سه دوست نمی پرسم و به عددی بین 1 تا 100 فکر نمی کنم. من از میلیون ها ماینر احتمالی می پرسم و به یک عدد هگزادسیمال 64 رقمی فکر می کنم. اکنون می بینید که حدس زدن جواب درست بسیار سخت خواهد بود.

اگر B و C هر دو به طور همزمان جواب دهند ، آنگاه قیاس ELI5 خراب می شود.

از نظر بیت کوین ، پاسخ های همزمان به طور مکرر اتفاق می افتد ، اما در پایان روز ، فقط یک پاسخ برنده وجود دارد. هنگامی که چندین پاسخ همزمان ارائه می شود که برابر یا کمتر از تعداد مورد نظر است ، شبکه بیت کوین با اکثریت ساده تصمیم می گیرد - 51٪ - که ماینر از آن احترام می گذارد.

به طور معمول ، این معدنچی است که بیشترین کار را انجام داده است یا به عبارت دیگر ، یکی است که بیشترین معاملات را تأیید می کند. بلوک بازنده سپس به یک "بلوک یتیم" تبدیل می شود. بلوک های یتیم آنهایی هستند که به زنجیره بلوک اضافه نمی شوند. ماینرهایی که مشکل هش را با موفقیت حل می کنند اما بیشترین معاملات را تأیید نکرده اند ، جایزه بیت کوین دریافت نمی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.