اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

اخبار ترفند ها و نکات دنیای علم و فناوری اطلاعات

اخبار و معرفی ترفند ها تکنولوژی های روز دنیا

سن سوییچ (San Switch) چیست؟

سیستم عامل ها برای ارتباط با دستگاه های جانبی از Channel Connection استفاده می کنند. پروتکل های Channel Connection به دلیل ویژگی ذاتی شان، امکان ارسال سریع اطلاعات را کمترین بار پردازشی اضافی برای پردازنده فراهم می سازند اما این تکنولوژی ها دارای محدودیت هایی نظیر بعد مسافت و تعداد تجهیزات قابل اتصال می باشد. بر خلاف تکنولوژی channel، تکنولوژی های network انعطاف پذیری بیشتری در اتصال در فواصل طولانی را دارا می باشد این تکنولوژی امکان اتصال تجهیزات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد اما با افزایش تجهیزات در این تکنولوژی سربار پردازشی بیشتر و کارایی به طبع کاهش می یابد.

تکنولوژی FC یکپارچگی جامعی از تکنولوژی network و channel را در خود گنجانده است این پروتکل دارای سربار پردازشی بسیار پایینی می باشد در حالی که امکان تجهیزات جانبی زیادی را فراهم می نماید. پروتکل FC امکان انتقال اطلاعات به صورت Serial را از طریق بستر فیبر نوری و کابل های مسی فراهم می سازد.

پروتکل FC زیر ساخت مورد نیاز برای FC SAN را شکل می دهد. این پروتکل بسته های SCSI را بر روی شبکه FC کپسوله می کند که این امر موجب می شود تا بعد مسافت بر روی دیتا تاثیر مخربی نداشته باشد.تجهیزات ذخیره سازی به FC SAN متصل می شوند مانند تجهیزات Locally Attached به سیستم عامل ها و Hypervisor ارایه می شود.

 

FC Protocol Stack

شکل فوق ساختار لایه های مختلف پروتکل FC را نشان می دهد. پروتکل FC   دارای 5 لایه می باشد که لایه FC-3  هنوز دارای کاربرد خاصی نمی باشد و فعلا implement نشده است.

لایه FC-4

بالاترین لایه در پروتکل FC می باشد. رابط برنامه ها در این لایه تعریف می شود.پروتکل هایی که در این لایه پشتیبانی می شوند عبارتند از : SCSI,ATM,IP,HIPP و ESCON

لایه FC-2

این لایه وظیفه ادرس دهی FC را بر عهده دارد. سازمان دهی داده ها از قبیل frame بندی و sequence و exchange) در این لایه انجام می شودوضمنا flow control, class of service, fabric service و مسیر یابی در این لایه انجام می شود.

لایه FC-1

در این لایه نحوه encoding  داده ها قبل از ارسال و نحوه decode آن بعد از دریافت تعریف می شود. در این لایه کاراکتر های 8 بیتی به 10 بیت encode می شود سپس ارسال می شود بعد از دریافت توسط نود دریافت کننده مجددا 10 بیت به 8 بیت decode می شود. لینک های FC با سرعت 10Gb یا بیشتر، از الگوریتم های encoding 64 بیتی استفاده می کند. محدود کننده فریم های FCدر این لایه تعریف می شوند. این لایه عملیات Link Initialization و error Recovery را نیز انجام می دهد.

لایه FC-0

این لایه، پایین ترین لایه پروتکل FC می باشد. در این لایه physical interface و رسانه انتقال مانند کانکتور و کابل ها تعریف می شود همچنین سرعت انتقال اطلاعات نیز در این لایه بررسی می شود.

مدیریت پیج اینستاگرام

یکی از مهم ترین ابزارها برای برقرار ارتباط با مخاطبین و بازاریابی کسب و کارها صفحه یا پیج اینستاگرام است. امروز با توجه به رشد فراگیر اینستاگرام در بین اقشار مختلف جامعه و حضور بیش از 30 درصد از جمعیت ایران در این شبکه اجتماعی ، مدیریت صحیح و اصولی پیج اینستاگرام به یکی از دغدغه های کاربران تبدیل شده است.

افراد و کسب و کارهای متفاوت با استفاده از اینستاگرام می‌توانند مخاطبان هدفمند جذب کنند ، با مخاطبان خود در ارتباط باشند ، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند و از این طریق ضمن جلب اعتماد کاربران ، به اهداف تجاری خود هم برسند.

نکات مهم در مدیریت صفحه اینستاگرام

برای مدیریت پیج اینستاگرام  ، شما نیاز به تولید محتوای جذاب و کاربر پسند دارید. با  انتشار منظم پست ها ، استفاده از هشتگ های مناسب برای جذب مخاطب هدفمند و … دارید، که همین امر مدیریت پیج اینستاگرام را برای بسیاری از کاربران سخت می‌کند.

برخی از مهم ترین نکات در مدیریت پیج اینستاگرام به شرح زیر است:

  1. تولید محتوای بصری جذاب و حرفه ای
  2. تولید محتوای متنی غنی و ارزشمند
  3. شناخت مخاطب هدف و انتخاب هشتگ های مناسب
  4. استفاده از روش های مختلف برای افزایش تعامل کاربران با پیج اینستاگرام
  5. استفاده از ابزارها و آمارهای اینستاگرام برای حداکثر کردن بازدهی صفحه
  6. تعیین زمان مناسب انتشار پست با توجه به رفتار کاربران
  7. پاسخ گویی منظم کامنت ها و دایرکت ها
  8. استفاده از تمام پتانسیل های موجود برای قرار گرفتن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام
  9. و …